Semana 38 – Inglês – 3ª Série – Tempos verbais em Língua Inglesa - 03/12/2021

02 de dezembro de 2021

Read the text below to answer the acticities on this list.

CREDITS

Name: Veronica

Original Name: Veronica

Year of production: 2008

Genre: Drama

Duration: 87 min

Classification: 12 years

Direction: Mauricio Farias

Cast: Andréa Beltrão, Marco Ricca, Ailton Graça

SYNOPSIS

Andreia Beltrão plays the role of Verônica, a public school teacher who, like many in her profession, earns little, dreams of winning the lottery, faces a classroom full of noisy children and, despite everything, tries to do the best you can in your work. She lives alone in a cramped room, has a sick mother and faces a separation process. An easy life, but very predictable, until one day a simple favor that she does to a co-worker will change her routine forever. She didn’t think that leaving one of her students at his house would cause such a stir. From that day on, she would have to hide from drug dealers to save the little boy who will be suddenly orphaned and had nowhere to go.

        The film features scenes of great tension as when Veronica runs with the boy to try to hide from the bandits. It also brings moments of great tenderness, such as when she decides to adopt the boy. The involvement of police officers in drug trafficking is the reality portrayed in the film, which was also concerned with showing that police officers are still free from corruption. The film, as a whole, is pleasant to see, not only because of the rush of Veronica under shots of gunfire, but also because of the profile of a woman in print, courageous, warrior, full of character and the touching change in the hearts of the characters (Verônica and her student), who build a solid relationship of affection in the midst of the drama they experience.

Disponível em: https://tinyurl.com/y5xsduft. Acesso em: 24 nov. 2020.

ACTIVITY 01

Relacione as cenas, apresentadas, a seguir, na devida organização dos fatos.

(1) Situação inicial de ausências de conflito.
(2) Cria-se uma expectativa para os personagens.

(3) Quebra da expectativa.
(4) Explode o conflito.
(5) Busca a solução do conflito.
(6) Clímax (auge da tensão).
(7) Solução do conflito.

Organização do roteiro.

VERÔNICA:

( ) Foge dos traficantes.
( ) Dá aulas e reclama da vida.
( ) Enfrenta seus adversários face a face.
( ) Procura a ajuda de pessoas, como o ex-marido, Celma, uma amiga de escola.
( ) Consegue fugir para fora da cidade com a criança com a ajuda do ex-marido.
( ) Ao tentar deixar o garoto em casa, descobre que os pais dele foram assassinados.
( ) Leandro ganha um pen drive, seus pais são mortos e ninguém aparece para buscá-lo na escola.

Marque a alternativa da sequência correta de preenchimento dos parênteses, de cima para baixo.

(A) 4 – 1 – 6 – 5 – 7 – 3 – 2.
(B) 5 – 1 – 6 – 4 – 3 – 2 – 7.
(C) 1 – 2 – 3 – 4 – 5 – 6 – 7.
(D) 7 – 6 – 5 – 4 – 3 – 2 – 1.
(E) 2 – 3 – 6 – 5 – 7 – 1 – 4.

ACTIVITY 02

Como Verônica é caracterizada?

ACTIVITY 03

Os que chama a atenção na sinopse do filme é seu poder de verossimilhança (de parecer possível a história acontecer).
O que Verônica tem em comum com a realidade?

ACTIVITY 04

A partir da leitura da sinopse, como você caracteriza o filme? Você o assistiria? E o que chama mais atenção no enredo?

Programa Seduc em Ação – Videoaulas transmitidas pela TV Brasil Central, referentes à semana 38.