AULA 04/2023 – Simple Past, Past Continuous, Connectors and English Varieties - 16/02/2023

Com a ajuda do(a) seu (sua) professor(a), leia o quadro a seguir que trata do PAST SIMPLE: 

 1. Leia as sentenças a seguir e circule os verbos no past simple

 A) I went to the club yesterday.

 B)  My mother made a cake.

 C) She loved my dog.

 D) I opened the package, saw the gift and handed it to my brother.

2. Agora, escreva as sentenças da atividade 1, em português. Novamente, circule os verbos no past simple. 

Como você percebeu, o past continuous trata de uma ação que aconteceu no passado em algum momento do que está sendo contado. 

3. Junto de um (a) colega, leia as sentenças a seguir: 

A) I was skateboarding when Bia drove by and called me.

B) The girl was walking through the forest, when she heard a strange noise and ran away.

C)  We were watching class when the teacher asked a difficult question.

Agora, escrevam em português, o que diz cada sentença.

a)

b)

c)

As palavras destacadas nas sentenças da atividade 3 são conectores. 

Veja um exemplo.

The girl was walking through the forest. + She heard a strange noise. + She ran away.

The girl was walking through the forest, when she heard a strange noise and ran away.

Os connectors funcionam como conectivos nas frases, desempenhando o papel de conectar ideias unindo termos ou mesmo orações. Podem expressar ideias de adição, oposição, resultado, razão, comparação, explicação, etc.

 A)  “And” é usado para adicionar itens a uma lista: She bought apples and bananas.

 B) “Or” é usado para falar sobre as opções: You can have the blue pen or the red pen.

 C) “But” é usado para mostrar contraste: I speak French but I’ve never been to France.

 D) “So” dá o resultado de algo: Peter didn’t study, so he failed his exams.

 E) Because” dá razão para alguma coisa: I got wet because I didn’t take an umbrella.

 Disponível em: https://www.businessenglish.com/grammar/conjunctions.html?lang=por Acesso em 04 de nov. de 2020.

4. Use the connectors on the board to complete the sentences correctly. Do not repeat connectors. (Use os conectores do quadro para completar as frases de forma correta. Não repita os conectores.

 A) We returned the books _________________  notebooks.

 B) Did they take the dogs __________________ the cats?

 C) The boy tried to board, ___________________  forgot his ticket.

 D) Leila didn’t buy milk, _______________  she had to go to the supermarket at night.

 E) I arrived early, __________________  I came by Uber.

 5. Look at the picture and tick the correct answer: (Observe a imagem e assinale a

resposta correta:)

A) The girl was sleeping when the dog bit her.

 B) The dog was sleeping when the girl kissed him.

 C) The dog was jumping when the girl arrived.

 D) The girl was sleeping when the dog arrived.

6. Agora, escreva a tradução da alternativa que você assinalou na atividade 5.