AULA 12/2023 – Modal verbs – CAN / COULD - 15/08/2023

Tradução

Vamos ler um diálogo e fazer algumas atividades

Marcos: Olá.

Sarah: Olá, Daniel está aí?

Marcos: Sim, ele é.

Sara: Posso falar com ele?

Marcos: Claro que pode.

Daniel: Olá, Sara. Como você está?

Sara: Eu estou bem e você?

Daniel: Estou ótimo. Felizmente, aprendi à andar de bicicleta. Então, eu posso andar de bicicleta.

Sara: Isso é muito bom! Não posso andar de bicicleta, mas posso dirigir um carro muito bem.

Daniel: Você vai trabalhar de carro?

Sara: Sim, eu quero. Quando eu era jovem, eu sabia andar de bicicleta.

Daniel: Minha mãe está me ligando. Posso te ligar mais tarde? Tchau.

Sara: Sim, você pode. Até logo.

1. Answer these questions in English as per the information in the dialogue. (Responda a essas perguntas em inglês de acordo com as informações do diálogo.)

  1. Does Sarah want to talk with Daniel or with Marcos?
  2. Who can ride a bike?
  3. Who can drive a car?
  4. Could Sarah ride a bike when she was young?

2. Mark an X TRUE or FALSE according to the text. (Marque um X no verdadeiro ou falso de acordo com o texto.)

3. In the first column you find the questions and in the second column are the answers for each question. Now match the columns according to the correct answer for each question. (Na primeira coluna você encontra as perguntas e na segunda coluna estão as respostas para cada pergunta. Agora combine as colunas de acordo com a resposta correta para cada perguntas.)

Who can play soccer?(    ) Of course you can.
Can Leonardo sing well?(    ) Yes, he could.
Who can play volleyball?(    ) Messi can play soccer.
Could Oscar play basketball?(    ) Sophia can play volleyball.
Can I borrow your eraser?(    ) Yes, he can.

4. Identifique o valor semântico (sentido atribuído às palavras mediante o seu contexto) dos verbos CAN e COULD nas orações do diálogo.

a) “CAN I talk to him?”

b) “So, I CAN ride a bike.”

 c) “When I was young, I COULD ride a bike.”

d) “CAN I call you later?

6. Write sentences using CAN or COULD about the abilities of these famous people. (Escreva sentenças usando CAN ou COULD sobre as habilidades dessas pessoas famosas.)

a)

b)

7. Answer these questions and then ask your friends. Take notes in the following chart. (Responda essas perguntas e depois pergunte a seus amigos. Faça as anotações na tabela a seguir.)

8. Complete the sentences with CAN or COULD. (Complete as frases com CAN ou COULD.)

a) David ___________ ride a horse very well.

b) Susan ____________________ swim when she was 10 years old.

c) They _____________ dance very well.

d) We _________________ sing when we were young.

9. Make questions according to the answers below using the Modal verbs – CAN / COULD. (Elabore perguntas de acordo com as respostas abaixo usando modo verbal – CAN / COULD)

a) _______________________________________________________________________?

Yes, Mary can dance very well.

b) _______________________________________________________________________?

David can swim at the club.

10. Unscramble the words to form the grammatically correct sentences. (Desembaralhe as palavras para formar as frases gramaticalmente corretas.)

a) CAN – THEY – VOLLEYBALL – PLAY

_________________________________________________________________________.

b) WHEN – HE – HE – WAS – COULD – SWIM – YOUNG