Daily routine / Simple Present, Present Continuous and Personal Pronouns – Atividade 10 - 01/06/2021

My daily routine

I am Maria. I am an English teacher at a public school in Rio Verde, Goiás. I wake up at 6 o’clock. I have breakfast at 6:20. I usually have coffee and bread. I have a shower and get dressed. I usually wear jeans, a blouse, and boots in the winter, or a skirt and a blouse in the summer. I pack my bag with all my teaching materials. I walk to the school where I teach English. Class starts at 7 o’clock and ends at 11:25. I have lunch at 12. I eat some salad. I sometimes do some shopping before I walk back to school.

Figura disponível em: https://bridge.edu/tefl/blog/carla-brazil-freelance-online-english-teacher/. Acesso em 03 de maio de 2020.

  1. Answer these questions in English. (Responda as perguntas em inglês.)
  1. Where does Carla live?
  2. At what time does she wake up?
  3. What does she wear during the winter?
  4. How does she go to school?

2. Answer these questions and then ask your friends. Take notes in the following chart. (Responda essas perguntas e depois pergunte a seus amigos. Faça as anotações na tabela a seguir.)

3, Answer these questions in English. (Responda as questões em inglês.)

http://Disponível em: http://verdadeabsoluta.net/wp-content/uploads/garfield/index.php?ano=2001&mes=5 Acesso em 02 de jul. de 2020

a) Does Garfield want to have fun?

b) Who needs some attention?

 4. Choose the right verb and complete the sentences. (Escolha o verbo correto e complete as frases.)

a) Daniel ___________________ (WATCHES / STUDIES) TV in the evening.

b) They always _______________________ (GO / WAKE UP) to Araguaia river in July.

c) We _____________________ (READ / BRUSH) our teeth twice a day.

d) I ______________________ (PLAY / WRITE) videogames every Saturday.

e) She _________________________ (DRINKS / SENDS) messages to her friends every day.

5.  Ao analisarmos o texto, podemos classificá-lo como

a) (    ) cartão postal, pois a imagem mostra a mensagem do chocolate ao destinatário.

b) (    ) receita médica, pois fornece informações  sobre o consumo do chocolate na alimentação.

c) (   ) cartum, visto que satiriza o consumo de chocolate na sociedade moderna.

d) (   ) anúncio publicitário, visto que busca persuadir o leitor a consumir chocolate.

Disponível em: https://chocolateclass.wordpress.com/2015/04/13/slavery-the-original-bitter-in-your-chocolate/ Acesso em 02 de jul. de 2020.

Leia o texto a seguir e responda às atividades 6 e 7.

The cultures of the indigenous Indians, Africans, and Portuguese have together formed the modern Brazilian way of life. The Portuguese culture is by far the dominant of these influences; from it Brazilians acquired their language, their main religion, and most of their customs. The Indian population is now statistically small, but Tupí-Guaraní, the language of many Brazilian Indians, continues to strongly influence the Brazilian Portuguese language; other Indian contributions to Brazilian culture are most apparent in the Amazon basin. 

Disponível em: https://www.britannica.com/place/Brazil/Cultural-life Acesso em 03 de jul. de 2020.

6. Retire do texto palavras cognatas, ou seja, palavras que se parecem com as palavras em Língua Portuguesa.

7. Depois que você reconheceu as palavras cognatas do texto, releia-o e identifique a sua ideia central.

8. Mark an X TRUE or FALSE according to the text. (Marque um X no verdadeiro ou falso de acordo com o texto.)

9. Match the columns.

10. Sabe-se que a Língua Inglesa se encontra no nosso cotidiano, por esse motivo faça uma pesquisa em sua casa e procure algumas palavras e/ou expressões nesse idioma. Em seguida, monte um painel e compartilhe com seus colegas.

Se for possível, clique aqui para baixar e imprimir sua atividade.