Simple Past, Past Continuous e Connectors – 7º ano – Língua Inglesa – 4ª semana - 02/09/2020
A tidal wave of mud
Disponível em: https://www.nytimes.com/interactive/2019/02/09/world/americas/brazil-dam-collapse.html Acesso em 11 de ago. de 2020
BRUMADINHO, BRAZIL — Luiz de Castro was installing lamps at a mining complex in Brazil late last month when a loud blast split the air. He figured it was just a truck tire popping, but a friend knew better.
“No, it’s not that!” the friend said. “Run!”
Dashing up a staircase, caked in mud and pelted by flying rocks, Mr. Castro clambered to safety. But as he watched, a wall of mud unleashed by the collapse of a mining dam swallowed his co-workers, he said. Tiago, George, Icaro — they and at least 154 others, all buried alive.
1- Answer these questions in English.
a) What was Luis de Castro doing when a loud blast split the air?
b) How many people were buried alive?
2- Retire do texto:
a) Uma oração em que o verbo esteja no Past Continuous Tense.
b) Três orações em que o verbo regular esteja no Simple Past Tense.
c) Duas orações em que o verbo irregular esteja no Simple Past Tense.
d) Dois conectores com seus respectivos valores semânticos.
Let’s read the song!!
3- Match the words in column A with their meanings in column B.
4- A música “The Scientist”, da banda britânica Coldplay, fala sobre o arrependimento e o perdão. Retire do texto versos em que o eu-lírico
a) descreve uma pessoa;
b) expressa seu desejo em voltar ao passado.
5- Identifique os tempos verbais dos verbos destacados nos versos da música “The Scientist”.
a) Nobody SAID it WAS easy
b) I WAS just GUESSING at numbers and figures
EXCELENTE AULA ME SALVOU DEPOIS DE 7 MESES AFASTADA NÃO SABIA POR ONDE COMEÇAR.MUITO OBRIGADA
AULA ÓTIMA.
VERY GOOD! THANK’S.
VERY GOOD!
THANK’S.
Oi Lucilene. A Seduc têm se esforçado muito para produzir material de qualidade para todos os alunos. Agradecemos o reconhecimento!!!!