School activities / Simple Present, Present Continuous and Personal Pronouns – Atividade 2 - 08/02/2021

Today, we are going to talk about Simple Present and Present Continuous! (Hoje, falaremos sobre o Simple Present e o Present Continuous!)

Disponível em: https://br.pinterest.com/pin/314126142756418828/ Acesso em 20 de out. de 2020.

 

If it is possible, Let’s watch a video about daily routines! (Se for possível, vamos assistir a um vídeo sobre Daily Routines!)

Present Continuous é usado para indicar ações que estão em progresso no presente; no momento da fala.

  Exemplos:

  • He is talking to his teacher now.
  • Are they playing soccer at the moment? 
  • She is South African, but she’s living in Brazil at present.

Simple Present é um tempo verbal utilizado para indicar ações habituais que ocorrem no presente. Além disso, ele é usado para expressar verdades universais, sentimentos, desejos, opiniões e preferências.

Exemplos:

  • They playthe piano very well.
  • He lovespainting.
  • alwaysstudy in the morning.
Disponível em: https://www.etsy.com/uk/listing/643337819/verb-tense-prop-simple-present-vs Acesso em 21 de out. de 2020.

 

Let’s watch a video!



Good afternoon, everyone! I am Marcia. I am your English teacher. I have two children, a boy and a girl. THEY are Daniel and Carla. HE is 12 years old and SHE is 15. I always help THEM to do homework.

Disponível em: https://br.pinterest.com/pin/314126142756418828/  Acesso em 20 de out. de 2020

  1. As palavras destacadas são os pronomes. Leia o texto com muita atenção e identifique a quem eles se referem.

Read the dialogue between Marcia, the teacher, and her students. (Leia o diálogo entre Marcia, a professora, e seus alunos.)

Figura disponível em: https://www.noisyplanet.nidcd.nih.gov/educators/tips-to-teach-kids Acesso em 20 de out. de 2020.

Marcia: Hello, everyone! How are you?

Students: Hello, teacher. We’re great.

Marcia: Are you ready to start a new lesson about the environment?

Students: Yes!!!

Sophia: Teacher, how can I say environment in Portuguese?

Marcia: You can say “meio ambiente”.

Daniel: Can you spell it, please?

Marcia: Sure. E-N-V-I-R-O-N-M-E-N-T.

Daniel: Is this lesson on page 46?

Teacher: Yes, it is. Let’s open the book. Do you like to study about the environment?

Students: Yes, we do. We love to read about our nature.

Teacher: Daniel, what are you writing?

Daniel: I am writing a poem about that beautiful tree.

Teacher: Sorry, students. Class is over. See you next class.



2. Choose the correct answer to complete the sentences. (Escolha a alternativa correta para completar as sentenças.)

2.1. _____________________________ are ready to start a new lesson about the environment.

a) (    ) The boys

b) (    ) The teachers

c) (    ) The girls

d) (    ) The students

2.2. The students love to ____________________________ about the environment.

a) (   ) write

b) (   ) spell

c) (   ) read

d) (   ) open

2.3. ________________________ is writing a poem.

a) (    ) Marcia

b) (     ) Daniel

c) (   ) Sophia

d) (   ) The teacher

3. Retire do texto:

a) uma oração em que o verbo esteja no Present Continuous.

b) Uma oração em que o verbo esteja no Simple Present e expressa uma opinião.



4. Identifique palavras em língua inglesa presente nos anúncios publicitários a seguir.

Disponível em: https://blog.unifoa.edu.br/jornalismo-ou-publicidade-qual-voce-deve-escolher/ Acesso em 20 de out. de 2020
Disponível em: http://outdoorphrase.uol360.com.br/adssite.php?p=Placas-Outdoor&e=Outdoor-Phrase&id=54&produto=7723 Acesso em 21 de out. de 2020.
Disponível em http://opiniaoenoticia.com.br/brasil/black-friday-mais-um-modismo-que-o-brasil-importa-para-consumir/ Acesso em 21 de out. de 2020.



5. Write a dialogue between these two people who are meeting for the first time. (Escreva um diálogo entre essas duas pessoas que estão se encontrando pela primeira vez.)

Let’s share this dialogue in our social networks. (Vamos compartilhar este diálogo em nossas redes sociais.)

Disponível em: https://cepalamanchuela.files.wordpress.com/2015/02/greetings-to-be-personal-pronouns-etc.pdf Acesso em 19 de out. de 2020

You can print this activity! (Você pode imprimir essa atividade!)

6º ING Atividade 2 School activities Simple Present, Present Continuous and Personal Pronouns